Promocje cenowe – wszystko o nich

To wszystko działa na prostych mechanizmach a mianowicie takich, że firmy zmniejszają ceny licząc na to, że za tym pójdzie wyższa sprzedaż. Czasami pojawiają się także oferty sprzedaży pakietów. Chodzi więc o to, by budować pewne formy sprzedaży produktów promowanych, które będą dawały efekty.

Elastyczność cenowa

Mówi się tutaj o podstawie elastyczności cenowej. Będzie to efektywna wysokość rosnącej sprzedaży w stosunku do obniżki ceny. Ta elastyczność cenowa promocji jak się wydaje jest sprawdzą decydującą, dzięki której będzie można w miarę możliwości sprawdzać jak wyglądają relację pomiędzy produktami, czy sprzedaż jest utrzymywana w związku z tym na zadowalającym poziomie.

Można mówić także o rosnącej sprzedaży produktów komplementarnych, co będzie mocno powiązane z tym jak rośnie sprzedaż tych wszystkich produktów, które służą do obsługi tych elementów jakich sprzedaż wzrosłą. Między innymi można powiedzieć, że rośnie sprzedaż samochodów a za tym idzie rosnąca sprzedaż benzyny. Spadek sprzedaży również ma istotne skutki, które będą widoczne na innych elementach.

Czas trwania promocji

Jak zdać certyfikaty językowe porównanie i porady. Zobacz.

Okres promocji cenowych staje się takim elementem, który będzie zmuszał dystrybutorów do robienia zapasów. To zaś może prowadzić do poważnych problemów. Po zakończeniu promocji zauważyć będzie można spadek sprzedaży produktu w stosunku do analogicznych produktów. Dla producentów na minus idzie to, że dystrybutorzy zdecydowali się na zyskanie produktów taniej więc po tym momencie przychodzi zastój w sprzedaży, ponieważ dystrybutorzy będą korzystać oczywiście z zapasów, które zrobili w momencie, gdy było taniej. I tutaj właśnie jest ta starta jaką będzie miała miejsce efektywne straty na tym polu.

Wyprzedaż produktów

Promocje pozacenowe

W takim przypadku nie pojawia się obniżenie ceny, ale promocje, które opierają się na wartościach dodanych dla klienta. Może to być między innymi Sampling a wiec najbardziej efektywna technika, która grupie docelowej daje szansę na to, by zapoznać się z produktem. Polega na tym, że klienci będą mogli dostawać jakieś propozycje próbek czy też materiałów reklamowych.

Może to być dołączone do innych produktów, włączone do reklamy w prasie czy też przesyłane pocztą. Niektóre firmy chcą zachęcać klientów do kupowania poprzez nagrody jakie będzie można osiągnąć. Przede wszystkim mamy tutaj różnorakie konkursy czy loterie, w ramach których klient będzie mógł coś uzyskać. Może to być produkt rzeczowy, nagroda pieniężna a może nawet jakiś kupon rabatowy na zakupy w takim sklepie. Niektórzy dołączają również pewne upominki do produktów, dodatkowe artykuły gratis bez spełniania warunków.

Anna Paluch

Redakcja espenta.pl

Zobacz również

Galeria
O serwisie

Jesteśmy łowcami okazji

Doradzamy w zakresie oszczędzania jak i kupowania

Polomarket

Żadna ciekawa promocja nam nie umknie, dlatego śledź nas koniecznie :)